Concordia zet zich in voor duurzaamheid

Concordia_Versicherungen_Direktion_Hannover

De in Hannover gevestigde verzekeringsmaatschappij Concordia vertrouwt op hun verwerking in plaats van op nieuwe IT-apparaten en bespaart meer dan 300.000 euro door met bb-net te werken. Concordia, de verzekeringsvereniging opgericht in 1864, en haar dochterondernemingen bieden up-to-date en realistische verzekeringsoplossingen voor particuliere klanten, bedrijven en landbouw in heel Duitsland.

Bij Concordia Insurance staat het duurzaamheidsprincipe zo goed mogelijk centraal in hun handelen. Daarbij wordt in gelijke mate rekening gehouden met economische, sociale en milieuaspecten. Bij Concordia gebeurt dit tegen de achtergrond van een traditie van meer dan 150 jaar. Als onderlinge verzekeraar hebben zij altijd de belangen van klanten en medewerkers centraal gesteld. Als het gaat om het omgaan met notebooks, benadrukte de verzekeringsmaatschappij dat duurzame economische activiteit niet alleen een marketingstrategie is, maar actief wordt geleefd in alle delen van het bedrijf. Men probeert nieuwe benaderingen te volgen en in plaats van gloednieuwe IT-apparaten de bestaande up to date te brengen. Tijdens een uitgebreide analyse van het IT-landschap en de bijbehorende softwarevereisten werd het plan in praktijk gebracht. Hiervoor is de juiste partner gezocht, die in eerste instantie kan adviseren bij de projectplanning.

De keuze viel op het in Schweinfurt gevestigde bedrijf bb-net. Al bijna 25 jaar is de specialist het toonbeeld van professionele omgang met hardware in de tweede levenscyclus. Tegenwoordig is het door de eigenaar beheerde bedrijf een van de marktleiders onder de Duitse IT-processors en een van de kleine groep van 70 Microsoft-partners over de hele wereld die voldoen aan de hoge normen en de onderscheiding Microsoft Authorized Refurbisher dragen.

Sinds het nieuwe hoofdkantoor van bb-net eind 2018 zijn intrek nam, heeft de productie tot 120.000 apparaten per jaar kunnen testen en verwerken. Aan het einde van de productie ontstaat een technisch product als nieuw onder het merk tecXL. De verkoop wordt uitgevoerd door meer dan 500 partners in heel Duitsland. Ook worden steeds vaker slimme IT-diensten aangeboden.

Na twee weken voorbereiding, zowel bij bb-net als bij Concordia, werd het startsein gegeven voor de eerste 350 toestellen. Al na 72 uur werd de verzekeraar op serienummer op de hoogte gebracht van de binnengekomen goederen. Bovendien waren de apparaten al schoongemaakt en optisch opgeknapt. Daarna duurde het nog maar vier dagen voordat de gewenste componenten in de apparaten waren geïnstalleerd en een volledige controle van de technische status werd uitgevoerd.

In een slotbijeenkomst onderstreepte Concordia het hoge niveau van professionaliteit met de woorden: “Zelfs bij tijdelijke uitdagingen bood bb-net ons de best mogelijke ondersteuning en nam het het hele proces voor ons over. We kunnen u alleen maar bedanken voor de kwaliteit en snelheid van de service. Een volledig nieuwe benadering van onze IT-omgeving die zijn vruchten heeft afgeworpen - voor het milieu en onze portemonnee. "

Aan het einde van de productie werden de machines veilig verpakt voor transport en op weg naar het hoofdkantoor. Daar aangekomen werden ze ingeruild voor apparaten die bij de gebruiker nog moesten worden herzien om de volgende tranche aan Schweinfurt te leveren. Dankzij de samenwerking tussen de twee bedrijven kunnen veel CO2-Equivalent en kilowattuur kunnen worden bespaard in vergelijking met een nieuwe productie. Het bijbehorende groencertificaat van sparen wordt aan het einde van het jaar als gratis dienst aan de klant overhandigd.

PERSBERICHTEN


DateiActie
Praktijkvoorbeeld Concordia focust op duurzaamheid (pdf)openen 
Scroll naar boven