30 juli 2013 | Schweinfurt
Met de registratie bij het Duitse Octrooi- en Merkenbureau lanceerde het IT-opknapbedrijf bbnet media officieel zijn eigen merk "tecXL - technology like new" op de markt. "Ons doel is om met de gereviseerde IT-apparaten van dit merk zo dicht mogelijk bij de eigenschappen van nieuwe goederen te komen in termen van kwaliteit, standaardisatie, garantie en leveringscapaciteit", zegt Michael Bleicher, de algemeen directeur van het bedrijf in Schweinfurt.
Hiervoor worden de producten volgens een kwaliteitsbewust bereidingsproces onderverdeeld in nauwkeurig gedefinieerde kwaliteitsklassen. Alleen apparaten in de twee hoogste klassen worden onderdeel van het merk tecXL. "Wij geven een jaar garantie op deze computers en beeldschermen - zonder extra kosten voor dealers of klanten", benadrukt Bleicher.
Alle tecXL pc's, notebooks en tablets worden geleverd met het originele Windows-besturingssysteem en alle benodigde stuurprogramma's. Dankzij een geautoriseerd partnerschap tussen bb-net media gmbh, dat al 16 jaar actief is in IT-refurbishing, en de softwaregigant Microsoft, is dit perfect gelicentieerd.
Voor een aantrekkelijk uiterlijk verlaten alle apparaten het bewerkingscentrum in Schweinfurt in uniform vormgegeven, transportveilige hoogglans kartonnen dozen. Maar hoe kun je de inhoud standaardiseren, die natuurlijk bestaat uit een zeer heterogene mix van apparaten van verschillende fabrikanten met individuele uitrustingskenmerken? "Onze oplossing is om minimale configuraties te definiëren", legt Michael Bleicher uit. Dit betekent dat zich achter een gestandaardiseerd artikelnummer apparaten bevinden die voldoen aan vastgestelde minimumeisen qua uitrusting, configuratie en conditie. Hoewel dit de lijst met items, het opnieuw bestellen en, last but not least, de prijsstelling voor retailers vereenvoudigt, kopen klanten nog steeds geen "varken in de zak": de respectieve fabrikant en het exacte model met de exacte configuratie staan op elke apparaatverpakking vermeld.
De tecXL-producten kunnen ook concurreren met nieuwe goederen in termen van leveringscapaciteit. “Dankzij onze pre-productie zijn we in staat om ruim 2 toestellen binnen 000 uur te leveren”, belooft Michael Bleicher. En voor professionele marketing op het verkooppunt voorziet bb-net media retailers van posters, flyers en displays, evenals promotieartikelen zoals pennen, ballonnen en energiedrankjes.
PERSBERICHTEN
Datei | Actie |
---|---|
Case Study, ESET, IT-Freshmaker upgradet computers met beveiliging (LINK) | Downloaden |
Case Study, ESET, IT-Freshmaker upgradet computers veilig (pdf) | Downloaden |
Casestudy's, ESET (LINK) | Downloaden |