IT-remarketing wordt bij veel bedrijven steeds populairder. Het opnieuw op de markt brengen van gebruikte IT-producten kan niet alleen financieel lucratief zijn voor bedrijven, maar tegelijkertijd ook het milieu beschermen. De aangekochte hardware kan in verschillende stappen worden onderzocht, verwerkt en doorverkocht door een externe dienstverlener. Aan het einde van het proces profiteren idealiter alle partijen van de IT-aankoop.
Het doel van IT-remarketing is dus om de gebruikte producten weer te verkopen. Omdat dit op IT-gebied geen gemakkelijke onderneming is, moeten verschillende stappen en enkele belangrijke punten in acht worden genomen. Veel bedrijven weten immers zelf niet hoe ze de gegevens op de bedrijfslaptop moeten verwijderen. De betreffende dienstverlener moet ervoor zorgen dat de bestaande gegevens veilig en in overeenstemming met de specificaties worden vernietigd. Veel bedrijven zijn immers nog steeds bang om hun toestellen aan een externe dienstverlener te geven, omdat ze vrezen dat hun gegevens worden misbruikt of gestolen.
Deze angsten bij de aanschaf van IT zijn ongegrond. DichtbijßLich de gebruikte Geräte in de renovatie stap üverouderd en gänoodzakelijkävernietigd. Dit proces moet meerdere keren achter elkaar worden herhaald om te garanderen dat er uiteindelijk geen gegevens meer kunnen worden hersteld. Het is ook mogelijk om de SSD veilig te wissen.
Nog een voordeel van IT-remarketing: de hele voorbereiding helpt bij het weggooien van afvaläom alles te vermijden en daardoor hulpbronnen voor het milieu te sparen. Het donerende bedrijf profiteert van het feit dat het niet hoeft te zorgen voor de verwijdering van de oude apparaten, terwijl het tegelijkertijd het milieu beschermt en een extra inkomen geniet. De hoogte van het uitbetalingsbedrag voor de afzonderlijke apparaten is sterk afhankelijk van de conditie en dus van het te verrichten werk. In sommige gevallen kan het ook gebeuren dat er na de aanschaf van de IT slechts enkele losse onderdelen gebruikt kunnen worden of dat apparaten volledig moeten worden afgevoerd.
De overdragende ondernemingen handelen in overeenstemming met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) door niet simpelweg bestaande en herbruikbare activa af te stoten. Je verkoopt de IT en biedt deze aan voor verder gebruik en helpt zo ook andere bedrijven om nieuwe kansen te creëren.
Een andere positieve factor bij IT-remarketing is de economische omvangühanden. De aanschaf van hardware kan financieel de moeite waard zijn, zeker als grote bedrijven over een groot aantal apparaten beschikken. De andere kant is natuurlijk ook interessant: Für bedrijven die niet op zoek zijn naar nieuwe Geräte betalen köcomputerremarketing creëert nieuwe Mökansen, goedkoper voor Gerädie opnieuw zijn verwerkt en dus nog in goede staat verkeren. Er zijn dus enkele voordelen waarom het voor bedrijven de moeite waard kan zijn om de gebruikte hardware te verkopen. Het mooiste is: de externe dienstverlener zorgt voor het hele proces - het bedrijf is alleen maar tevreden over het resultaat.