15 maart 2018 | CRN
Daniel Michel, Managing Director van G3 Solutions, ziet gebruikte hardware als een aantrekkelijke uitweg voor gespecialiseerde retailers om de dalende verkoop van nieuwe pc's tegen te gaan.
CRN: Meneer Michel, waarom besloot u om uw bedrijfsmodel over te schakelen op gebruikte hardware?
Daniël Michel: Kwaliteit en betrouwbaarheid van de aanzienlijk hogere kwaliteit zakelijke apparaten. Minder storingen, minder garantieclaims, minder woede, gelukkiger klanten. Klanten zijn vaak ronduit verrast door de betrouwbaarheid en prestaties van de toestellen. In onze ervaring zorgt dit voor een aanzienlijk hogere mate van tevredenheid en aanbeveling.
CRN: Hoe is de houding van de klant ten opzichte van devices veranderd in de tweede levenscyclus en hoeveel overtuigingskracht is er nog nodig?
Michel: Nieuwe klanten die het concept niet kennen, moeten worden overtuigd. Dat betekent voor ons werk en tijdsbesteding. Iedereen die al refurbished producten bij ons heeft gekocht, zal normaal gesproken keer op keer kopen. Mensen die op aanbeveling van onze actieve klanten komen, kopen meestal ook. De vraag is meestal niet of, maar wat de klant koopt.
CRN: Wat zijn de voordelen van de nauwe samenwerking en branding met tecXL op de POS?
Michel: Bovenal moet hier de constant hoge standaard worden genoemd. We kunnen erop vertrouwen dat de apparaten technisch onberispelijk zijn en optisch overeenkomen met de tecXL-classificatie. Een ander groot voordeel is de vooraf geïnstalleerde gratis standaardsoftware en de ESET-jaarlicentie, die ook is uitgegroeid tot een hulpmiddel voor klantloyaliteit voor ons. Ook de uniforme, hoogwaardige verpakking is mooi. Dat maakt gewoon een goede indruk in de winkel.