28 mei 2015 | Schweinfurt
In april ondertekenden beide partijen het leverancierscontract, dat de basis vormt voor toekomstige samenwerking. De samenwerking maakt nu gezamenlijke marketing mogelijk en het emendo-assortiment wordt zinvol aangevuld met toestellen in de tweede levenscyclus. Marco Kuhn, verkoopmanager van bb-net media GmbH, is blij met de verbinding - "Op deze manier kunnen we onze producten en het merk tecXL dichter bij de netwerkpartners brengen."
Het op de detailhandel gerichte assortiment van bb-net met gereviseerde pc's, notebooks, TFT's en smartphones en tablets wordt gecompleteerd door geselecteerde accessoires en geschikt POS-materiaal. Met de start van de strategische samenwerking hebben de meer dan 230 leden van het netwerk van vakhandel via een interface direct toegang tot de retailartikelen die verkoopgeoptimaliseerd zijn verpakt. Deze worden in realtime doorgestuurd naar de emendo-handelsgemeenschap (kort: enz.) Aankooptool en, als je voor 14 uur bestelt, worden ze meestal dezelfde dag verzonden.
Net als verschillende andere leveranciers heeft bb-net gekozen voor het "fair play strategy" -model, dat zowel een uniforme contractstructuur als een aantrekkelijk bonussysteem voor deelnemende emendo-partners garandeert. Deze “fair play-strategie” plaatst de emendo-partner duidelijk op de voorgrond: zo krijgen ze een hoge mate van transparantie over de doelstellingen en vereisten van de andere marktdeelnemers en kunnen ze zich daarop afstemmen; hij krijgt ook een aantrekkelijke vergoeding. Maar ook voor bb-net is het systeem de moeite waard. Het bedrijf kan het emendo-systeem gebruiken om zijn elektronische bestelprocessen te verbeteren, trouwe klanten te belonen of specifiek nieuwe klanten te werven. Met gerichte marketingmaatregelen kunnen ook belangrijke productgroepen worden gestimuleerd.
Het door de eigenaar gerunde bb-net media GmbH is een van de weinige door Microsoft geautoriseerde refurbishers en is een van de sterkste reconditioneerders in Duitsland. Als producent en gespecialiseerde distributeur bedient het bedrijf met bijna 50 medewerkers circa 5000 vakhandelaren en commerciële eindklanten. "Met ons eigen merk" tecXL - technology like new "en de distributie van geselecteerde accessoires kunnen we niet alleen het emendo-assortiment op een zinvolle manier verrijken, maar ook nog meer gespecialiseerde dealers bereiken", zegt Michael Bleicher, oprichter en directeur van bb-net media GmbH .
Achtergrondinformatie over "tecXL - technologie als nieuw"
Alleen gebruikte apparaten uit de business lines van gerenommeerde fabrikanten als Lenovo, Fujitsu, Dell en HP kunnen als uitgangsmateriaal voor het merk tecXL worden gebruikt. Deze pc's en notebooks zijn ontworpen om duurzamer en robuuster te zijn dan systemen voor eindgebruikers. Ze zijn ook gemakkelijker te upgraden en uit te breiden. Sinds begin 2015 worden ook Apple smartphones en tablets verwerkt onder het merk tecXL. De gebruikte goederen die bij bedrijven, overheden en leasemaatschappijen worden gekocht, worden bij bb-net in een kwaliteitsborgingsproces verwerkt. Alle tecXL pc's, notebooks en tablets worden geleverd met het originele Windows7-besturingssysteem en alle benodigde stuurprogramma's. Dankzij een geautoriseerd partnerschap tussen bb-net en de softwaregigant Microsoft verloopt dit onder licentierecht feilloos. Bb-net geeft een jaar garantie op tecXL-goederen - en de prijs is tot 70 procent lager dan die van vergelijkbare nieuwe goederen.
PERSBERICHT DOWNLOADEN
Datei | Actie |
---|---|
2015_05_28_persbericht_emendo_bb-net.pdf | Downloaden |
2015_05_28_Persbericht_emendo_bb-net.docx | Downloaden |
BJW_7472.jpg | Downloaden |